Szolgáltatásainkból

Motoroptimalizálás

Chiptuning

A motoroptimalizálás lényege egy dinamikusabb, rugalmasabb, erőtartalékkal rendelkező motor létrehozása a vezérlőegységében tárolt adatok módosítása által.

Ultrahangos injektor tisztítás

Injektor tisztítás

Az ultrahangos injektor tisztítás az esetek 90%-ban eredményes korszerű tisztítási eljárás, melynek során a befecskendező szelepek ultrahangos, és hevített vegyi tisztításon mennek keresztül.

Facebook

Az ultrahangos injektor tisztítás lényege

Az ultrahangos injektor tisztítás az esetek 90%-ban eredményes korszerű tisztítási eljárás.

 Melynek során a befecskendező szelepek ultrahangos, és hevített vegyi tisztításon mennek keresztül. A tisztítást a szelepek bevizsgálása, tesztelése előzi meg, illetve zárja le, amely láthatóvá teszi a tisztítás eredményességét.

injektor elötte injektor utána
Mi okozza a befecskendező szelepek elszennyeződését?

 A befecskendező szelepekben lerakódások normál üzemelés során is keletkeznek. A benzinekben található adalékanyagok egy része a hő és nyomás hatására kiválik, gyantaszerű lerakódást képezve. Ez a jelenség az eltelt évek, és a megtett kilométerek számával fokozódik. A folyamat benzin/gáz üzemű motorok esetében még gyorsabban megy végbe, mivel ebben az esetben a benzinnel való üzemeltetés háttérbe szorul. Ekkor az injektorokon viszonylag hosszú ideig nem áramlik át az üzemanyag, és a magas hőmérséklet hatására a gyantaszerű lerakódások sokkal gyorsabban alakulnak ki.
 A lerakódások eltömítik az injektorok furatait, és csökkentik azok belsejében az áramlási keresztmetszeteket.

A lerakódások három fő problémát okoznak a befecskendező szelep(ek) működésében:
  • Az injektorok közötti jelentősen eltérő szállítási mennyiségek
  • Nem megfelelő porlasztási kép
  • Injektor tömítetlenség (szivárgás, becsepegés)
Az elszennyeződött befecskendező szelep(ek) által okozott tünetek:
  • Indítási problémák (hidegen/melegen),
  • Henger kihagyások
  • Alapjárati problémák (ingadozó)
  • Gyorsítási problémák (nem lehet gyorsítani, vagy gyorsítás közben rángat az autó)
  • Teljesítményvesztés (szokatlanul lomha az autó)
  • Megnövekedett fogyasztás (az autó jól működik, de a megszokotthoz képest sokat fogyaszt)
  • A motor nem képes teljesíteni a hatósági emissziós határértékeket
Ultrahangos injektortisztítás

 A fentiekben felsorolt tüneti hibákra hatékony megoldást nyújt az ultrahangos injektor tisztítási eljárás, melynek alkalmazásával nem kell a befecskendező szelepeket jelentős költséggel feleslegesen kicserélni, hiszen ez a tisztítási művelet az új injektorok árainak töredékébe kerül.

A technológia

  1. A szelepek beszerelése a tesztelő egységbe, és a vizsgálathoz szükséges paraméterek beállítása - motor teljesítmény (KW), vizsgálati fordulatszám tartományok, előírt tápnyomás (Bar).
  2. Automata tesztciklus indítása, melynek során a következők kerülnek megfigyelésre, és dokumentálásra - tekercs ellenállási érték (Ω), befecskendezési sugárkép, szállítási mennyiség (ml), zárt állapotban való tömítettség.
  3. Az injektorok kiszerelése a tesztelő egységből, és behelyezése az ultrahangos fürdőbe 30 perces időtartamra. Az 50-60 ◦C –ra melegített tisztító folyadék az ultrahang mechanikus hatásával kiegészítve lebontja a szelep belső felületeire lerakódott anyagokat.
  4. A szelepek visszaszerelése a tesztelő egységbe
  5. A 2-es pontban leírt tesztciklus megismétlése. A tisztítás eredményessége ezen visszaellenőrzés alapján válik láthatóvá.
Az eljárással tisztítható benzines befecskendező rendszerek:
  • MPI (hengerenkénti befecskendezés)
  • TBI (központi befecskendezés)
  • GDI (közvetlen befecskendezés)
  • GAS (gáz befecskendezés)

Tisztítási díjjak

Befecskendező szelep típusa Ár (bruttó)
Központi befecskendező szelep 5.000,- Ft
Hengerenkénti befecskendező szelep 4.000,- Ft / db

 Postai úton érkező szelepek tisztítását a beérkezéstől számított 1 munkanapon belül végezzük el, és küldjük vissza a megrendelő számára.